Ik ben een uitsteller, altijd al geweest.

uitsteller uitstellen

En toen was het alweer donderdag...
De herfst lijkt nu echt zijn intrede te hebben gedaan en ik krijg de neiging om met een haakwerkje op de bank weg te kruipen.

Eigenlijk heb ik nog heel veel dingen liggen die al af hadden moeten zijn of waar ik nodig aan zou moeten beginnen...
Maar ja, ik ben een echte uitsteller. Altijd al geweest.

Uitstel is in dit geval echter GEEN afstel. Tenminste dat beloof ik mijzelf.
De plannen en taken die er liggen ga ik maar eens goed bekijken. Wat moet nu en wat kan wachten. Waar haal ik energie uit en wat zijn de energievreters...

Ik ben een uitsteller EN heb een stok achter de deur nodig. Ik ben op mijn best als het eigenlijk (bijna) te laat is.

Vroeger op school al. Werkstukken werden de dag van te voren dan eindelijk gemaakt en proefwerken leren deed ik 5 voor 12. Het huishouden kan best even wachten, tot ik bezoek krijg, dan moet alles in 1 keer.

Weten hoe jij de dingen doet, wat jouw manier van werken is is van groot belang voor hoe jij je dag, week, maand en zelfs jaar indeelt.

Echter bent je nooit te oud om te leren. Te leren hoe het ook zou kunnen (of moeten) en hoe je daar ook blij van kan worden.

Voor onze kinderen geldt dit natuurlijk net zo.
Belangrijk is om er achter te komen hoe en wanneer ze op hun best zijn, daarnaast is het belangrijk om ze te leren dat niet alles altijd gaat zoals we het zouden willen. Dat we ons af en toe aan moeten passen aan de snelheid, de ideeën of de zin van een ander. En dat dat helemaal zo gek nog niet is, want hoe weten we wat onze manier is als we nog niet alles hebben geprobeerd?

Wanneer en hoe ben jij op je best? (en heb je het al eens anders gedaan?)

Uitstel gedrag is niemand vreemd. We kennen het allemaal.
Als je het op een goede manier weet in te zetten (en nee, bij mij gaat het ook echt niet altijd goed) kom je ermee weg.
Helaas komt dit vaak niet ten goede op school of op het werk.

Kinderen moeten nog leren hoe en wanneer ze het beste leren en werken. Ze hebben daar goede (en foute) voorbeelden bij nodig. In de trainingen 'leren op en voor school' komt dit altijd aan bod.

Wil jij je schoolgaande puber of student ook de mogelijkheid geven om te ondekken hoe hij (of zij) het beste werkt en hem ook laten ontdekken wat er nog meer zou kunnen werken?

Meld je aan voor een vrijblijvend kennismakinggesprek.